မိသားစုအားလံုးကို သားေသေၾကာင္း အသိေပးေျပာၾကားျပီး မီးသျဂိဳဟ္ဖုိ႔
ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ထမင္းကလည္း တစ္ေယာက္စာသာ ထုပ္လုိ႔ေပါ့။ လယ္ထဲေရာက္ေတာ့
အေလာင္းေဘးမွာ ၀ိုင္းထုိင္ျပီး တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္စြာ မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာကို
ပြားမ်ားၾကတယ္။ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ေအာ္ဟစ္ငိုဖုိ႔ေနေနသာသာ
မ်က္ရည္ေတာင္မလည္ၾကပါဘူးတဲ့။ ဘာ၀နာပြားျပီးတာနဲ႔ သားအေလာင္းကို မီးသျဂၤ
ိဳဟ္ၾကတယ္။
သူတုိ႔ရဲ႕
မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာတန္ခိုးေၾကာင့္ သိၾကားမင္းေတာင္ မေနႏုိင္ဘဲ တာ၀တိ ံသာက
ဆင္းလာျပီး ခရီးသြားေယာင္ေဆာင္ကာ ပုဏၰားၾကီးကို စေမးတယ္။
“အသင္ပုဏၰားၾကီးတုိ႔ မိသားစု ဘာလုပ္ေနၾကတာပါလဲ”
“လူေသအေလာင္းကို မီးသျဂၤ ိဳဟ္ေနတာပါ”
“ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ ့လူေသမီးရူိ႕တယ္လုိ႔ မထင္ဘူး။ သားေကာင္တစ္ေကာင္ကို မီးရူိ႕တယ္လုိ႔႔ပဲထင္တယ္”
“မဟုတ္ပါဘူး ခရီးသြားၾကီး၊ လူေသေကာင္ကို မီးရူိ႕တာပါ”
“လူေသဆုိရင္လည္း အဲဒီေသတဲ့လူဟာ သင္တုိ႔ရဲ႕ ရန္သူျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္”
“ရန္သူမဟုတ္ပါဘူး၊ ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ သားၾကီးပါ”
“သားဆုိရင္လည္း မုန္းစရာေကာင္းတဲ့သား ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္”
“မဟုတ္ပါဘူး၊ လိမၼာျပီး အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သားတစ္ေယာက္ပါ”
“ဒါဆုိရင္ ဖခင္ျဖစ္တဲ့သင္ဟာ ဘာျဖစ္လုိ႔ မငိုတာလဲ”
“အသင္ပုဏၰားၾကီးတုိ႔ မိသားစု ဘာလုပ္ေနၾကတာပါလဲ”
“လူေသအေလာင္းကို မီးသျဂၤ ိဳဟ္ေနတာပါ”
“ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ ့လူေသမီးရူိ႕တယ္လုိ႔ မထင္ဘူး။ သားေကာင္တစ္ေကာင္ကို မီးရူိ႕တယ္လုိ႔႔ပဲထင္တယ္”
“မဟုတ္ပါဘူး ခရီးသြားၾကီး၊ လူေသေကာင္ကို မီးရူိ႕တာပါ”
“လူေသဆုိရင္လည္း အဲဒီေသတဲ့လူဟာ သင္တုိ႔ရဲ႕ ရန္သူျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္”
“ရန္သူမဟုတ္ပါဘူး၊ ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ သားၾကီးပါ”
“သားဆုိရင္လည္း မုန္းစရာေကာင္းတဲ့သား ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္”
“မဟုတ္ပါဘူး၊ လိမၼာျပီး အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သားတစ္ေယာက္ပါ”
“ဒါဆုိရင္ ဖခင္ျဖစ္တဲ့သင္ဟာ ဘာျဖစ္လုိ႔ မငိုတာလဲ”
“မိတ္ေဆြ၊
ေျမြဟာ အေရေဟာင္းကိုစြန္႔ျပီး လုိရာသြားသကဲ့သို႔ ကြ်ႏု္ပ္သားသည္လည္း
ဘ၀ေဟာင္းကိုစြန္႔၍ ဘ၀သစ္သို႔ သြားခဲ့ေလျပီ။ ဤရုပ္ကလာပ္သည္
ဘာမွ်အသံုးမက်ေတာ့ေပ။ ေသလြန္သြားသူအတြက္ ငိုေၾကြးလုိ႔
ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ဘာအက်ိဳးရွိမွာလဲ။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔က ငိုေၾကြးေနေသာ္လည္း
ဘ၀တစ္ပါးေရာက္သြားသူက ဘာမွမသိေတာ့ေပ။ ဒါေၾကာင့္ မငိုေၾကြးျခင္းျဖစ္ပါတယ္
မိတ္ေဆြ”
“အင္း - ေတာ္ပါေပတယ္၊ ေတာ္ပါေပတယ္”ဟုေျပာကာ ပုေဏၰးမၾကီးဘက္
လွည့္ေမးျပန္ပါတယ္။
“အစ္မၾကီးနဲ႔ အခုေသသြားသူဟာ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ကြ်န္မ၀မ္းမွာ ဆယ္လလြယ္ျပီးေမြးခဲ့ရတဲ့ သားအရင္းပါ”
“သားအရင္းေသတာေတာင္ မ်က္ရည္တစ္စက္မက်တာ ဘယ္လုိေၾကာင့္ပါလဲ”
“အစ္မၾကီးနဲ႔ အခုေသသြားသူဟာ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ကြ်န္မ၀မ္းမွာ ဆယ္လလြယ္ျပီးေမြးခဲ့ရတဲ့ သားအရင္းပါ”
“သားအရင္းေသတာေတာင္ မ်က္ရည္တစ္စက္မက်တာ ဘယ္လုိေၾကာင့္ပါလဲ”
“ခရီးသြားၾကီး၊
ကြ်န္မသားဟာ ကြ်န္မက မေခၚဘဲနဲ႔ ဒီဘ၀ထဲကို ေရာက္လာတာပါ။ အခုလည္း
ကြ်န္မကမႏွင္ဘဲ သူ႔ဟာသူ ဘ၀တစ္ပါးကို ျပန္သြားခဲ့ပါျပီ။ အဲဒီလို
မေခၚဘဲနဲ႔လာ၊ မႏွင္ဘဲႏွင့္ ျပန္သူတစ္ေယာက္အတြက္ ကြ်န္မငိုေနလုိ႔
ဘာမွအက်ိဳးမရွိပါဘူး“ လုိ႔ေျဖလုိက္ေတာ့ သိၾကားမင္းလညး္ တအံ့တၾသျဖစ္ျပီး
ေသသူရဲ႕ ႏွမကို ေမးျမန္းပါတယ္။
“တူမနဲ႔ေသသူ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ေမာင္ႏွမေတာ္ပါတယ္”
“ဒါဆုိရင္ ကိုယ့္အစ္ကိုတစ္ေယာက္ေသတာ ဘာျဖစ္လုိ႔ မငိုရတာလဲ”
“တူမနဲ႔ေသသူ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ေမာင္ႏွမေတာ္ပါတယ္”
“ဒါဆုိရင္ ကိုယ့္အစ္ကိုတစ္ေယာက္ေသတာ ဘာျဖစ္လုိ႔ မငိုရတာလဲ”
“ဦးၾကီး၊
ေသသူအတြက္ ငိုေၾကြးျပီး မစားႏုိင္ေသာက္ႏုိင္ျဖစ္ရင္ ပိန္လွီျပီး
ေရာဂါရတာပဲရွိမွာေပါ့။ ေသသူအတြက္ေရာ၊ ငိုသူအတြက္ေရာ ဘာမွအက်ိဳးမရွိပါဘူး။
ကြ်န္မနဲ႔စပ္ဆုိင္သမၽွ် ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြက ကြ်န္မငိုေၾကြးတာၾကည့္ျပီး
စိတ္ဆင္းရဲတာပဲရွိမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မငိုေၾကြးျခင္းျဖစ္ပါတယ္”
သိၾကားမင္းကေတာ့ အံ့ၾသျပီးရင္ အံ့ၾသရင္းေပါ့။ တစ္ခါေသသူရဲ႕ မယားျဖစ္သူဘက္လွည့္ျပီး -
“ဒီဘက္ကတူမနဲ႔ေရာ ေသသူနဲ႔ေရာ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ကြ်န္မကို လုပ္ကိုင္ေကြ်းေမြးေနတဲ့ ခင္ပြန္းျဖစ္ပါတယ္”
“ကိုယ့္ခင္ပြန္း လင္သားတစ္ေယာက္ေသတာေတာင္ ဘာေၾကာင္ ့မငိုေၾကြးတာလဲ”
သိၾကားမင္းကေတာ့ အံ့ၾသျပီးရင္ အံ့ၾသရင္းေပါ့။ တစ္ခါေသသူရဲ႕ မယားျဖစ္သူဘက္လွည့္ျပီး -
“ဒီဘက္ကတူမနဲ႔ေရာ ေသသူနဲ႔ေရာ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ကြ်န္မကို လုပ္ကိုင္ေကြ်းေမြးေနတဲ့ ခင္ပြန္းျဖစ္ပါတယ္”
“ကိုယ့္ခင္ပြန္း လင္သားတစ္ေယာက္ေသတာေတာင္ ဘာေၾကာင္ ့မငိုေၾကြးတာလဲ”
“ေကာင္းကင္က
လမင္းကို ယူေပးဖုိ႔ေျပာျပီး ငိုေၾကြးတဲ့ ကေလးရယ္၊ ေသသူကိုအာရုံျပဳျပီး
ငိုေၾကြးတဲ့သူရယ္ဟာ အတူတူပါပဲ။ ဘာမွ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
မုိေၾကြးျခင္းျဖစ္ပါတယ္”
“ဒီဘက္ကတူမေရာ ေသသူနဲ႔ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ကြ်န္မရဲ႕သခင္ပါ”
“သခင္တစ္ေယာက္ေသတာကို ဘာေၾကာင့္မငိုေၾကြးရတာလဲ၊ အသင့္အေပၚမွာ ႏွိပ္စက္ကလူျပဳခဲ့တဲ့သူ ျဖစ္ေနလို႔မ်ားလား”
“ဒီဘက္ကတူမေရာ ေသသူနဲ႔ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
“ကြ်န္မရဲ႕သခင္ပါ”
“သခင္တစ္ေယာက္ေသတာကို ဘာေၾကာင့္မငိုေၾကြးရတာလဲ၊ အသင့္အေပၚမွာ ႏွိပ္စက္ကလူျပဳခဲ့တဲ့သူ ျဖစ္ေနလို႔မ်ားလား”
“အမူလုပ္ေတြအေပၚ
ေမတၱာ၊ ကရုဏာနဲ႔ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္၊ မငိုေၾကြးရတာကေတာ့
အစိပ္စိပ္အမႊာမႊာကြဲသြားတဲ့အုိးဟာ ဘယ္လုိမွ အေကာင္းျပန္မျဖစ္ေတာ့သလုိ
ေသသူအတြက္ ငိုေၾကြးေနလုိ႔လဲ အသက္ျပန္ရွင္ႏုိင္ေတာ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
အပိုအလုပ္ျဖစ္တဲ ့ငိုေၾကြးျခင္းအလုပ္ကို မလုပ္တာျဖစ္ပါတယ္”
အဲဒီအခါမွာ
သိၾကားမင္းဟာ သာဓုသံုးၾကိမ္ေခၚျပီး သင္တုိ႔ ရထားတဲ့ တရားကို
နားေထာင္ခ်င္လုိ႔ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ငါဟာ နတ္တုိ႔ရဲ႕အရွင္ သိၾကားမင္းပါ။
သင္တုိ႔သားဟာလည္း နတ္ျပည္ကို ေရာက္ေနခဲ့ပါျပီ။ သင္တုိ႔လည္း ယေန႔ကစျပီး
၀မ္းေရးအတြက္ ဘာမွမပူၾကပါနဲ႔ေတာ့။ သင္တုိ႔မိသားစုအတြက္ တစ္သက္စာရတနာမ်ားကို
ေပးခဲ့ပါ့မယ္။ အက်ိဳးၾကီးလွတဲ့ မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာကို ဆက္လက္ပြားမ်ားျပီး
ဒါနလည္း ျပဳၾကပါ။ သီလလည္း ေဆာက္တည္ၾကပါလုိ႔ မွာၾကားျပီးနတ္ျပည္ကို
ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။
ေသနည္းသင္တန္းအတြက္
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆုိတဲ့ တရားဆုိးသံုးမ်ိဳး နည္းသြားေအာင္၊
ကုန္သြားေအာင္ ၾကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ကိေလသာေတြကေတာ့
ဒီသံုးပါးထဲထုိက္သလို ၀င္သြားၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသံုးပါးကိုသာ အဓိကထား
ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာေခါင္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ဒိ႒ိကိေလသာပါ။ သူ႔ကိုေတာ့
၀ိပႆနာပညာနဲ႔ သတ္ရပါတယ္။
ဒိ႒ိျပဳတ္ဖို႔ကေတာ့
သီးသန္႔အခ်ိန္ေပးေတာ့မွ ျဖစ္မွာပါ။ အခုတရားက ၀ိပႆနာကို ထိထိေရာက္ေရာက္
မရူတတ္သူေတြ၊ အရိယာမျဖစ္ေသးသူေတြအတြက္ ဦးစားေပးေဟာေနတာပါ။
၀ိပႆနာမပြားတတ္ေသးခင္၊ အရိယာမျဖစ္ေသးခင္ ေသေဘးနဲ႔ၾကံဳလာခဲ့ရင္ သစ္မရခင္
၀ါးေပါင္ကြပ္တဲ့အေနနဲ႔ ေဟာေပးျခင္းပါ။ ဒီေတာ့ ဒီကိေလသာသံုးမ်ိဳးရဲ႕
ဆုိးက်ိဳးေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ -
ေလာဘဆုိတာ
သက္ရွိသက္မဲ့တစ္ခုခုကို စြဲလမ္းတပ္မက္ျခင္းပါ။ အဲဒီေလာဘစိတ္နဲ႔ေသရင္
ျပိတၱာဘံုေရာက္ပါတယ္။ ဒီေလာဘဓါတ္ေတြ လူသားေတြသႏၱာန္မွာ အားၾကီးလာမယ္ဆုိရင္
ဒုဗၻိကၡႏၱရ - အငတ္ေဘးၾကီး ဆုိက္ရပါတယ္။ ဒီထက္ပိုျပီး အားၾကီးလာမယ္ဆုိရင္
ကမၻာေလာကၾကီးဟာ မီးေလာင္ျပီး ပ်က္စီးရပါတယ္။
ေဒါသဆုိတာ
စိတ္ဆုိးတာ၊ အမ်က္ထြက္တာ၊ ရန္ျငိဳးဖြဲ႕တာ၊ အာဃာတထားတာေတြပါ။
အဲဒီေဒါသစိတ္နဲ႔ေသရင္ ငရဲထိက်ပါတယ္။ ဒီေဒါသဓါတ္ လူသားေတြသႏၱာန္မွာ
အားၾကီးလာမယ္ဆုိရင္ သတၳႏၱရကပ္ - လက္နက္ေဘးၾကီးဆုိက္ရပါတယ္။ ဒီထက္ပိုျပီး
အားၾကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကၾကီးဟာ ေရလႊမ္းျပီး ပ်က္စီးရပါတယ္။
ေမာဟဆုိတာ
ေတြေ၀တာ၊ အမွန္ကိုမသိတာ။ အဲဒီေမာဟနဲ႔ေသရင္ တိရစၦာန္ဘံုေရာက္ပါတယ္။
ဒီေမာဟဓါတ္ေတြ လူသားေတြသႏၱာန္မွာ အားၾကီးလာမယ္ဆုိရင္
ေရာဂႏၱရကပ္-ေရာဂါေဘးၾကီး ဆုိက္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုျပီး အားၾကီးလာမယ္ဆုိရင္
ကမၻာေလာကၾကီးဟာ ေလေတြက်ျပီး ပ်က္စီးရပါတယ္။
လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့ေလာဘဓါတ္ကို
ဒါနနဲ႔သတ္ပါ။ အမ်က္ထြက္တဲ့ေဒါသကို သီလနဲ႔သတ္ပါ။ ေတြေ၀တဲ့ေမာဟကို
ဘာ၀နာနဲ႔သတ္ပါ။ တစ္ခ်က္ခုတ္ သံုးခ်က္ျပတ္ဆုိတဲ့အတုိင္း ဘာ၀နာတစ္ခုခု
လက္ကိုင္ထားျပီး ပြားေနမယ္ဆုိရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟသံုးမ်ိဳးလံုး
မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေလာဘ၊ ေဒါသျဖစ္ရင္ သိလြယ္လုိ႔ ရန္သူကို
တုိက္ရိုက္ရင္ဆုိင္ရတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ယွဥ္တုိက္တဲ့အခါ ႏုိင္တဲ့အခါလည္း
ႏုိင္မယ္၊ ရူံးတဲ့အခါလည္း ရူံးမယ္ေပါ့။
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) “ကြ်ႏု္ပ္ဘ၀မွ ေဆာင္စရာႏွင့္ ေရွာင္စရာမ်ား” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment