ေယဟိေကစိ အာနႏၵ ေစတိယစာရိကံ အာဟိ႑ႏ ၱာ ပသႏၷစိတၱာ ကာလံ ကရိႆႏၱိ၊
သေဗၺ ေတ ကာယႆ ေဘဒါ ပရံ မရဏာ သုဂတိ ံ သဂၢံ ေလာကံ ဥပပဇၨိႆႏ ၱီတိ။
(မဟာပရိနိဗၺာနသုတၱ၊ မဟာဝဂၢပါဠိေတာ္)
ညီဖြားအာနႏၵာ အၾကင္ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုိ႔သည္ ေစတီေတာ္မ်ားကုိ
ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ သြားလာလည္႔လည္ေနစဥ္ ၾကည္ညဳိေသာစိတ္ ရွိၾကကုန္လ်က္
ေသဆုံးခဲ႔ကုန္အံ႔၊ ထုိလူအားလုံးတုိ႔သည္ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာ
သူတုိ႔၏လားရာျဖစ္ေသာ ရူပါရုံ စသည္တုိ႔ျဖင္႔ လြန္စြာေကာင္းျမတ္ေသာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ၾက
လိမ္႔မည္။ ေစတီေတာ္ကုိ ဖူးေျမွာ္ဖုိ႔ရန္ သြားလာစဥ္က ၾကည္ညဳိစိတ္ျဖင္႔သြား၍ ဓာတ္ခံေရာဂါ ေဖာက္ျပန္၍
ျဖစ္ေစ၊ အႏၱရာယ္တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင္႔ျဖစ္ေစ မေတာ္တဆ လမ္းခရီးမွာ ေသဆုံးခဲ႔ေသာ္ ဘုရားကုိ
ၾကည္ညဳိေသာ စိတ္ျဖင္႔ ေသဆုံးျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔ ေရာက္ရွိရလိမ္႔မည္ဟု
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေပ၏။
ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ သြားလာလည္႔လည္ေနစဥ္ ၾကည္ညဳိေသာစိတ္ ရွိၾကကုန္လ်က္
ေသဆုံးခဲ႔ကုန္အံ႔၊ ထုိလူအားလုံးတုိ႔သည္ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာ
သူတုိ႔၏လားရာျဖစ္ေသာ ရူပါရုံ စသည္တုိ႔ျဖင္႔ လြန္စြာေကာင္းျမတ္ေသာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ၾက
လိမ္႔မည္။ ေစတီေတာ္ကုိ ဖူးေျမွာ္ဖုိ႔ရန္ သြားလာစဥ္က ၾကည္ညဳိစိတ္ျဖင္႔သြား၍ ဓာတ္ခံေရာဂါ ေဖာက္ျပန္၍
ျဖစ္ေစ၊ အႏၱရာယ္တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင္႔ျဖစ္ေစ မေတာ္တဆ လမ္းခရီးမွာ ေသဆုံးခဲ႔ေသာ္ ဘုရားကုိ
ၾကည္ညဳိေသာ စိတ္ျဖင္႔ ေသဆုံးျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ေကာင္းရာသုဂတိသုိ႔ ေရာက္ရွိရလိမ္႔မည္ဟု
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေပ၏။
ဤေဟာၾကားခ်က္သည္ကား သံေဝဇနိယေလးဌာနကုိ ဖူးေျမွာ္သူမ်ားအတြက္သာ ေဟာၾကား
ခဲ႔သည္ေတာ႔မဟုတ္ေပ။ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ေရႊျမန္မာဘုရားဖူးမ်ားသည္ သံေဝဇနိယေလးဌာန ကုိ
ဘုရားဖူးရလွ်င္ အပါယ္တံခါးပိတ္သည္ဟု အယူရွိတတ္ၾက၏။ သံေဝဇနိယဌာနပင္ျဖစ္ေစ ဘုရားဖူးသြားစဥ္
ဘုရားရွင္ေပၚ၌ ၾကည္ညဳိစိတ္မရွိဘဲ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္သည္႔ပမာ ေပ်ာ္ရင္းပါးရင္းျဖင္႔ ေသဆုံးသြားၾကသူမ်ား
အတြက္ဆုိလွ်င္ကား သူတုိ႔၏ စိတ္ထားအားေလွ်ာ္စြာ ေရာက္သင္႔ရာဘုံသုိ႔ ေရာက္ၾကမည္သာျဖစ္ပါသည္။
မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံ၊ မိမိတုိ႔ ေဒသ အသီးသီးတြင္ တည္ရွိေနသည္႔ ေစတီေတာ္ ပုထုိးေတာ္မ်ားကုိ ၾကည္ညဳိေသာ
စိတ္ျဖင္႔ ဖူးေျမွာ္ပူေဇာ္ပါကလည္း ေကာင္းျမတ္ေသာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိႏုိင္ေပသည္။
ေစတီရင္ျပင္ကုိ တံျမက္စီးလွဲျခင္း၊ ေစတီရင္ျပင္ေနရာ မ်ားကုိ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ျခင္း၊ ေဗာဓိပင္ကုိ
ေရေလာင္းျခင္း စသည္႔ ကုသုိလ္ထူးမ်ားကုိ ျပဳသူမ်ား အတြက္မူ ေျပာဖြယ္ရာပင္မလုိေၾကာင္း
အ႒ကထာဆရာက မိန္႔ဆုိထားပါသည္။
ခဲ႔သည္ေတာ႔မဟုတ္ေပ။ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ေရႊျမန္မာဘုရားဖူးမ်ားသည္ သံေဝဇနိယေလးဌာန ကုိ
ဘုရားဖူးရလွ်င္ အပါယ္တံခါးပိတ္သည္ဟု အယူရွိတတ္ၾက၏။ သံေဝဇနိယဌာနပင္ျဖစ္ေစ ဘုရားဖူးသြားစဥ္
ဘုရားရွင္ေပၚ၌ ၾကည္ညဳိစိတ္မရွိဘဲ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္သည္႔ပမာ ေပ်ာ္ရင္းပါးရင္းျဖင္႔ ေသဆုံးသြားၾကသူမ်ား
အတြက္ဆုိလွ်င္ကား သူတုိ႔၏ စိတ္ထားအားေလွ်ာ္စြာ ေရာက္သင္႔ရာဘုံသုိ႔ ေရာက္ၾကမည္သာျဖစ္ပါသည္။
မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံ၊ မိမိတုိ႔ ေဒသ အသီးသီးတြင္ တည္ရွိေနသည္႔ ေစတီေတာ္ ပုထုိးေတာ္မ်ားကုိ ၾကည္ညဳိေသာ
စိတ္ျဖင္႔ ဖူးေျမွာ္ပူေဇာ္ပါကလည္း ေကာင္းျမတ္ေသာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိႏုိင္ေပသည္။
ေစတီရင္ျပင္ကုိ တံျမက္စီးလွဲျခင္း၊ ေစတီရင္ျပင္ေနရာ မ်ားကုိ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ျခင္း၊ ေဗာဓိပင္ကုိ
ေရေလာင္းျခင္း စသည္႔ ကုသုိလ္ထူးမ်ားကုိ ျပဳသူမ်ား အတြက္မူ ေျပာဖြယ္ရာပင္မလုိေၾကာင္း
အ႒ကထာဆရာက မိန္႔ဆုိထားပါသည္။
အိႏၵိယႏုိင္ငံ မဇၥ်ိမေဒသသုိ႔ အေၾကာင္းမညီညြတ္၍ သြားေရာက္ျပီး ဘုရားမဖူးေျမာ္ႏုိင္ၾကေသာ
ပုဂၢဳိလ္မ်ားအဖုိ႔ အားငယ္စရာမလုိေပ။ မိမိတုိ႔ေဒသရွိ ဘုရားေစတီမ်ားအား ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ အာရုံျပဳကာ
ဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ၾကလွ်င္လည္း အပါယ္ဒုဂၢတိမက်ေရာက္ဘဲ ေကာင္းျမတ္ေသာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ စေသာ
သုဂတိဘုံမ်ား သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း သိထားသင္႔ပါေပ၏။
ပုဂၢဳိလ္မ်ားအဖုိ႔ အားငယ္စရာမလုိေပ။ မိမိတုိ႔ေဒသရွိ ဘုရားေစတီမ်ားအား ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ အာရုံျပဳကာ
ဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ၾကလွ်င္လည္း အပါယ္ဒုဂၢတိမက်ေရာက္ဘဲ ေကာင္းျမတ္ေသာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ စေသာ
သုဂတိဘုံမ်ား သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း သိထားသင္႔ပါေပ၏။
မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က မဇၥ်ိမေဒသသုိ႔
ဘုရားဖူးသြားျခင္းကိစၥႏွင္႔ ပတ္သက္၍ မိန္႔ၾကားေတာ္မူဖူးသည္မွာ " ဘုန္းၾကီးကေတာ႔ မဇၥ်ိမေဒသသုိ႔
ဘုရားဖူးသြားမည္႔အစား ကုိယ္႔ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေရႊတိဂုံဘုရားကုိ (၁၀) ပတ္ ပတ္ျပီးပူေဇာ္မယ္၊
ကုိယ္႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ႔ ဘုရားေစတီေတြက ေရႊေတြကုိ ဝင္းလုိ႔၊ ႏုိင္ငံျခားမွာရွိတဲ႔ ဘုရားေစတီေတြက
ကုိယ္႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ႔ ဘုရားေစတီမ်ားလုိ ဘယ္မွာၾကည္ညဳိဖြယ္ရာေကာင္းပါ႔မလဲ၊ ႏုိင္ငံျခားသြားျပီး
ဘုရားဖူးရင္း ဘာသာျခား ပုဂၢဳိလ္မ်ား ဖ်က္ဆီးထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရလွ်င္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ
မရွိပါက ေဒါမနႆ အကုသုိလ္မ်ား ေတာင္ ျဖစ္ႏုိင္စရာရွိတယ္ " ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔ဘူးသည္။
ဘုရားဖူးသြားျခင္းကိစၥႏွင္႔ ပတ္သက္၍ မိန္႔ၾကားေတာ္မူဖူးသည္မွာ " ဘုန္းၾကီးကေတာ႔ မဇၥ်ိမေဒသသုိ႔
ဘုရားဖူးသြားမည္႔အစား ကုိယ္႔ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေရႊတိဂုံဘုရားကုိ (၁၀) ပတ္ ပတ္ျပီးပူေဇာ္မယ္၊
ကုိယ္႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ႔ ဘုရားေစတီေတြက ေရႊေတြကုိ ဝင္းလုိ႔၊ ႏုိင္ငံျခားမွာရွိတဲ႔ ဘုရားေစတီေတြက
ကုိယ္႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ႔ ဘုရားေစတီမ်ားလုိ ဘယ္မွာၾကည္ညဳိဖြယ္ရာေကာင္းပါ႔မလဲ၊ ႏုိင္ငံျခားသြားျပီး
ဘုရားဖူးရင္း ဘာသာျခား ပုဂၢဳိလ္မ်ား ဖ်က္ဆီးထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရလွ်င္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ
မရွိပါက ေဒါမနႆ အကုသုိလ္မ်ား ေတာင္ ျဖစ္ႏုိင္စရာရွိတယ္ " ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔ဘူးသည္။
စာေရးသူေဖာ္ျပမည္႔ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ေတြ႔ရမည္႔ ေနရာေဒသမ်ားသည္ မ်ားေသာ
အားျဖင္႔ ဘုရားေစတီပ်က္ႏွင္႔ ေက်ာင္းအုိ ေက်ာင္းပ်က္မ်ားသာ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ေပ၏။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္
စံျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ဆုိေသာ ကာလသည္ အလြန္ၾကာျမင္႔လွသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊
အိႏၵိယ ျပည္ၾကီးသည္ မြတ္စလင္တုိ႔လက္ေအာက္ က်ေရာက္ျပီးေနာက္ မင္းဆက္ (၁၃) ဆက္တုိင္ေအာင္္
မြတ္စလင္ မ်ား အုပ္စုိးခဲ႔စဥ္က ဗုဒၶဘာသာႏွင္႔ သက္ဆုိင္ေသာ ေစတီပုထုိးမ်ား၊ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ား
အမ်ားအျပား ဖ်က္ဆီးခံခဲ႔ရသည္တုိ႔ေၾကာင္႔ လည္းေကာင္း ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေတြ႔ျမင္ရေသာ
ေနရာေဒသမ်ား အားလုံးသည္ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္တုန္းက ေနရာမ်ား၊ အေသာကေခတ္
လက္ရာ လုံးဝအစစ္မွန္ မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟူ၍ကား တထစ္ခ်မွတ္ယူ၍ မရႏုိင္ေတာ႔ေပ။ (သံေဝဇနိယ
ဌာနမ်ားကုိ မဆုိလုိပါ) အေဆြစာရွဴသူသည္ အခါခြင္႔သင္႔၍ မဇၥ်ိမေဒသသုိ႔ ဘုရားဖူးလာျဖစ္ခဲ႔မယ္ဆုိရင္
ဘုရားေစတီပ်က္၊ ေက်ာင္းအုိေက်ာင္းပ်က္မ်ားကုိေတြ႔၍ အကုသုိလ္မ်ား မျဖစ္ေစဘဲ ေယာနိေသာ
မနသိကာရ ထားကာ ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ အာရုံျပဳ၍ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း
ေစတနာျဖင္႔ တုိက္တြန္းအပ္ပါ၏။
အားျဖင္႔ ဘုရားေစတီပ်က္ႏွင္႔ ေက်ာင္းအုိ ေက်ာင္းပ်က္မ်ားသာ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ေပ၏။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္
စံျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ဆုိေသာ ကာလသည္ အလြန္ၾကာျမင္႔လွသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊
အိႏၵိယ ျပည္ၾကီးသည္ မြတ္စလင္တုိ႔လက္ေအာက္ က်ေရာက္ျပီးေနာက္ မင္းဆက္ (၁၃) ဆက္တုိင္ေအာင္္
မြတ္စလင္ မ်ား အုပ္စုိးခဲ႔စဥ္က ဗုဒၶဘာသာႏွင္႔ သက္ဆုိင္ေသာ ေစတီပုထုိးမ်ား၊ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ား
အမ်ားအျပား ဖ်က္ဆီးခံခဲ႔ရသည္တုိ႔ေၾကာင္႔ လည္းေကာင္း ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေတြ႔ျမင္ရေသာ
ေနရာေဒသမ်ား အားလုံးသည္ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္တုန္းက ေနရာမ်ား၊ အေသာကေခတ္
လက္ရာ လုံးဝအစစ္မွန္ မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟူ၍ကား တထစ္ခ်မွတ္ယူ၍ မရႏုိင္ေတာ႔ေပ။ (သံေဝဇနိယ
ဌာနမ်ားကုိ မဆုိလုိပါ) အေဆြစာရွဴသူသည္ အခါခြင္႔သင္႔၍ မဇၥ်ိမေဒသသုိ႔ ဘုရားဖူးလာျဖစ္ခဲ႔မယ္ဆုိရင္
ဘုရားေစတီပ်က္၊ ေက်ာင္းအုိေက်ာင္းပ်က္မ်ားကုိေတြ႔၍ အကုသုိလ္မ်ား မျဖစ္ေစဘဲ ေယာနိေသာ
မနသိကာရ ထားကာ ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ အာရုံျပဳ၍ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း
ေစတနာျဖင္႔ တုိက္တြန္းအပ္ပါ၏။
ဥရုေဝလ
ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ႔ျပီးေနာက္ " အာဠာရ " ဂုိဏ္းဆရာၾကီးႏွင္႔
"ဥဒက" ဂုိဏ္းဆရာၾကီးတုိ႔ထံ နည္းခံေဆြးေႏြး၍ ေလာကီ သမာပတ္ရွစ္ပါးတုိ႔ကုိ ရရွိေတာ္မူခဲ႔၏။
ထုိသမာပတ္ရွစ္ပါးသည္ ဘာမွအက်ဳိးမရွိဟု အဖန္ဖန္ပယ္ရွားကာ သမာပတ္တုိ႔ကုိ ျငီးေငြ႔၍ အာဠာရ
ႏွင္႔ ဥဒက ဆရာၾကီးတုိ႔ထံမွ ဖဲခြါ၍ နိဗၺာန္တရားကုိ ရွာမွီးေတာ္မူလ်က္ ေဒသစာရီလွည္႔လည္ေတာ္
မူကာ မဂဓတုိင္း ေသနာနိဂုံးအနီး ဥရုေဝလ ေတာအုပ္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ႔၏။
"ဥဒက" ဂုိဏ္းဆရာၾကီးတုိ႔ထံ နည္းခံေဆြးေႏြး၍ ေလာကီ သမာပတ္ရွစ္ပါးတုိ႔ကုိ ရရွိေတာ္မူခဲ႔၏။
ထုိသမာပတ္ရွစ္ပါးသည္ ဘာမွအက်ဳိးမရွိဟု အဖန္ဖန္ပယ္ရွားကာ သမာပတ္တုိ႔ကုိ ျငီးေငြ႔၍ အာဠာရ
ႏွင္႔ ဥဒက ဆရာၾကီးတုိ႔ထံမွ ဖဲခြါ၍ နိဗၺာန္တရားကုိ ရွာမွီးေတာ္မူလ်က္ ေဒသစာရီလွည္႔လည္ေတာ္
မူကာ မဂဓတုိင္း ေသနာနိဂုံးအနီး ဥရုေဝလ ေတာအုပ္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ႔၏။
ထုိဥရုေဝလေတာအုပ္၌ သူေတာ္သူျမတ္တုိ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ေလာက္သည္႔ ေျမေနေျမထားကုိ
လည္းေကာင္း၊ စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေသာ ေတာအုပ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ရႊံ႔ညြန္ ဗြက္အုိင္မရွိ ပကတိ
သန္႔ရွင္းလ်က္ ဆင္းရန္ တက္ရန္ အလြန္ေကာင္းေသာ ဆိပ္ကမ္းရွိျပီး ေငြလႊာေငြျပားကုိ ခင္းထားသည္႔
ပမာ သာယာေသာသဲျပင္၊ ျမဴးရႊင္ေသာ ငါး, လိပ္ တုိ႔ျဖင္႔ စိတ္ၾကည္ႏူးစဖြယ္ စင္ၾကယ္ေသာ ေရ
အယဥ္တုိ႔ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနသည္႔ ေနရဥၨရာျမစ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာေနရဟန္းတုိ႔ ဆြမ္းခံ၍
ရလြယ္မည္႔ ရြာငယ္ကေလးမ်ားကုိလည္းေကာင္း ေတြ႔ျမင္ေတာ္မူေလရာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္၏
စိတ္သႏ ၱာန္၌ " အုိး.. ေျမျပင္ကလည္း သူေတာ္သူျမတ္တုိ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ေလာက္ပါဘိ၏။ ေတာအုပ္က
လည္း စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းပါဘိ၏။ ေနရဥၨရာျမစ္ကလည္း ပကတိသန္႔ရွင္းလ်က္ အဆင္း
အတက္ လြယ္ကူေသာ ဆိပ္ကမ္းရွိ၍ မဏိရတနာ ျမေက်ာက္အသြင္ စိမ္းလဲ႔ၾကည္လင္ေသာ
ေရအယဥ္တုိ႔ တသြင္သြင္ စီးဆင္းလ်က္ရွိဘိ၏။ ပတ္၀န္းက်င္မွလည္း ေတာေနရဟန္းတုိ႔ ဆြမ္းခံ၍
လြယ္မည္႔ ရြာငယ္ကေလးမ်ား ရွိ၏။ ဤေျမအရပ္သည္ နိဗၺာန္ကုိ လုိလားေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား၏
အဖုိ႔ ကမၼ ႒ာန္းအလုပ္ကုိ အားထုတ္ရန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္႔ေနရာ ျဖစ္ေခ်သည္ " ဟု အၾကံေကာင္း
ျဖစ္ပြားကာ ရသမွ်ေသာ ထင္းေျခာက္ သစ္ရြက္ကေလးမ်ားျဖင္႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း သခၤန္းေက်ာင္း
ကေလး ေဆာက္လုပ္ ေတာ္ မူျပီး ထုိဥရုေဝလ ေတာအုပ္မွာပင္ ပဓာနအလုပ္ အားထုတ္ရန္
ထုိင္ေနေတာ္မူေလ၏။
လည္းေကာင္း၊ စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေသာ ေတာအုပ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ရႊံ႔ညြန္ ဗြက္အုိင္မရွိ ပကတိ
သန္႔ရွင္းလ်က္ ဆင္းရန္ တက္ရန္ အလြန္ေကာင္းေသာ ဆိပ္ကမ္းရွိျပီး ေငြလႊာေငြျပားကုိ ခင္းထားသည္႔
ပမာ သာယာေသာသဲျပင္၊ ျမဴးရႊင္ေသာ ငါး, လိပ္ တုိ႔ျဖင္႔ စိတ္ၾကည္ႏူးစဖြယ္ စင္ၾကယ္ေသာ ေရ
အယဥ္တုိ႔ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနသည္႔ ေနရဥၨရာျမစ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာေနရဟန္းတုိ႔ ဆြမ္းခံ၍
ရလြယ္မည္႔ ရြာငယ္ကေလးမ်ားကုိလည္းေကာင္း ေတြ႔ျမင္ေတာ္မူေလရာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္၏
စိတ္သႏ ၱာန္၌ " အုိး.. ေျမျပင္ကလည္း သူေတာ္သူျမတ္တုိ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ေလာက္ပါဘိ၏။ ေတာအုပ္က
လည္း စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းပါဘိ၏။ ေနရဥၨရာျမစ္ကလည္း ပကတိသန္႔ရွင္းလ်က္ အဆင္း
အတက္ လြယ္ကူေသာ ဆိပ္ကမ္းရွိ၍ မဏိရတနာ ျမေက်ာက္အသြင္ စိမ္းလဲ႔ၾကည္လင္ေသာ
ေရအယဥ္တုိ႔ တသြင္သြင္ စီးဆင္းလ်က္ရွိဘိ၏။ ပတ္၀န္းက်င္မွလည္း ေတာေနရဟန္းတုိ႔ ဆြမ္းခံ၍
လြယ္မည္႔ ရြာငယ္ကေလးမ်ား ရွိ၏။ ဤေျမအရပ္သည္ နိဗၺာန္ကုိ လုိလားေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား၏
အဖုိ႔ ကမၼ ႒ာန္းအလုပ္ကုိ အားထုတ္ရန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္႔ေနရာ ျဖစ္ေခ်သည္ " ဟု အၾကံေကာင္း
ျဖစ္ပြားကာ ရသမွ်ေသာ ထင္းေျခာက္ သစ္ရြက္ကေလးမ်ားျဖင္႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း သခၤန္းေက်ာင္း
ကေလး ေဆာက္လုပ္ ေတာ္ မူျပီး ထုိဥရုေဝလ ေတာအုပ္မွာပင္ ပဓာနအလုပ္ အားထုတ္ရန္
ထုိင္ေနေတာ္မူေလ၏။
ဥရုေဝလ ဟု ေခၚဆုိရျခင္းအေၾကာင္း
ဗုဒၶျမတ္စြာ မပြင္႔ထြန္းမီ အတိတ္ကာလေသာအခါက အမ်ဳိးေကာင္းသား တစ္ေထာင္တုိ႔သည္
ရေသ႔ ရဟန္းျပဳျပီး ထုိေတာင္မွာ ေနထုိင္ခဲ႔ၾက၏။ တေန႔ေသာအခါ ရေသ႔အားလုံး စည္းေဝးၾကျပီး ျပဳလုပ္မႈ
ကာယကံ၊ ေျပာဆုိမႈ ဝစီကံတုိ႔ဆုိတာ တစ္ပါးသူတုိ႔အားလည္း ေပၚလြင္တယ္၊ တစ္ပါးသူတုိ႔က ျမင္ႏုိင္ၾက
တယ္။ မေနာကံမႈ ဆုိသည္မွာ မထင္ရွားမေပၚလြင္ေပ၊ ဒါေၾကာင္႔ ကာမဝိတက္ (ကာမဂုဏ္ႏွင္႔ယွဥ္ေသာ
ၾကံစည္မႈ)၊ ဗ်ာပါဒ ဝိတက္ (သူတစ္ပါးပ်က္စီးေစရန္ ၾကံစည္မႈ)၊ ဝိဟိ ံသာဝိတက္ (သူတစ္ပါးကုိ ႏွိပ္စက္
ရန္ၾကံစည္မႈ) မ်ားကုိ ၾကံစည္ေနတဲ႔ ပုဂၢဳိလ္အား အျပစ္တင္တဲ႔သူဆုိတာ မရွိႏုိင္ေတာ႔ဘူး။ ၄င္းဝိတက္မ်ား
ၾကံစည္မိတဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ဟာ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ အျပစ္တင္ေစာဒနာျပီး သစ္ရြက္ခြက္ျဖင္႔ သဲကုိ
ယူေဆာင္ကာ ဤေတာင္ဤေနရာဌာနကုိ သြန္းေလာင္းရမည္။ အဲဒီလုိျပဳလုပ္ျခင္းဟာ ဒဏ္ထန္းျခင္းပဲ
ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆုိၾကျပီး ကတိက၀တ္ျပဳခဲ႔ ၾကသည္။ ထုိအခါမွစ၍ ဝိတက္အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကံစည္မိတဲ႔
ရေသ႔ဟာ ဖက္ရြက္ခြက္ျဖင္႔ သဲကုိယူေဆာင္၍ ထုိေတာင္ ေနရာမွာ သြန္းေလာင္းခဲ႔ၾကသျဖင္႔
ကာလၾကာေသာအခါ သဲပုံၾကီး ျဖစ္လာခဲ႔သည္ဆုိ၏။
တယ္။ မေနာကံမႈ ဆုိသည္မွာ မထင္ရွားမေပၚလြင္ေပ၊ ဒါေၾကာင္႔ ကာမဝိတက္ (ကာမဂုဏ္ႏွင္႔ယွဥ္ေသာ
ၾကံစည္မႈ)၊ ဗ်ာပါဒ ဝိတက္ (သူတစ္ပါးပ်က္စီးေစရန္ ၾကံစည္မႈ)၊ ဝိဟိ ံသာဝိတက္ (သူတစ္ပါးကုိ ႏွိပ္စက္
ရန္ၾကံစည္မႈ) မ်ားကုိ ၾကံစည္ေနတဲ႔ ပုဂၢဳိလ္အား အျပစ္တင္တဲ႔သူဆုိတာ မရွိႏုိင္ေတာ႔ဘူး။ ၄င္းဝိတက္မ်ား
ၾကံစည္မိတဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ဟာ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ အျပစ္တင္ေစာဒနာျပီး သစ္ရြက္ခြက္ျဖင္႔ သဲကုိ
ယူေဆာင္ကာ ဤေတာင္ဤေနရာဌာနကုိ သြန္းေလာင္းရမည္။ အဲဒီလုိျပဳလုပ္ျခင္းဟာ ဒဏ္ထန္းျခင္းပဲ
ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆုိၾကျပီး ကတိက၀တ္ျပဳခဲ႔ ၾကသည္။ ထုိအခါမွစ၍ ဝိတက္အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကံစည္မိတဲ႔
ရေသ႔ဟာ ဖက္ရြက္ခြက္ျဖင္႔ သဲကုိယူေဆာင္၍ ထုိေတာင္ ေနရာမွာ သြန္းေလာင္းခဲ႔ၾကသျဖင္႔
ကာလၾကာေသာအခါ သဲပုံၾကီး ျဖစ္လာခဲ႔သည္ဆုိ၏။
(ဥရု - ၾကီးစြာ, မ်ားစြာ၊ ေဝလာ - သဲစု၊ သဲပုံ) ဟု အဓိပၸါယ္ရေပသည္။
ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေတြ႔ျမင္ရေသာ ဥရုေဝလေတာင္
ဗုဒၶဂယာမွ ၁၂ ကီလုိမီတာခန္႔ ကားစီး၍ သြားလွ်င္ ဘုရားရွင္ ဒုကၠရစရိယာ က်င္႔သုံးခဲ႔ရာ
ဥရုေဝလ ေတာင္သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ပါ၏။ ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ေတြ႔ျမင္ရေသာ ဥရုေဝလေတာင္သည္
မဟာဗုဒၶဝင္လာ ပါရွိသည္႔စာအတုိင္း သစ္ပင္ေတာအုပ္ထူထပ္ေသာ သာယာဖြယ္ေကာင္းေသာ
ေတာအျဖင္႔ ျမင္ေတြ႔ရျခင္း မရွိေတာ႔ေပ။ ဥရုေဝလေတာင္ သည္လည္း သစ္ပင္မ်ား ျပဳန္းတီးလ်က္
ေတာင္ကတုံးသာသာ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေပ၏။
ဥရုေဝလ ေတာင္သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ပါ၏။ ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ေတြ႔ျမင္ရေသာ ဥရုေဝလေတာင္သည္
မဟာဗုဒၶဝင္လာ ပါရွိသည္႔စာအတုိင္း သစ္ပင္ေတာအုပ္ထူထပ္ေသာ သာယာဖြယ္ေကာင္းေသာ
ေတာအျဖင္႔ ျမင္ေတြ႔ရျခင္း မရွိေတာ႔ေပ။ ဥရုေဝလေတာင္ သည္လည္း သစ္ပင္မ်ား ျပဳန္းတီးလ်က္
ေတာင္ကတုံးသာသာ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေပ၏။
No comments:
Post a Comment