တေဘာင္ေပၚထြန္းျခင္း
မု္ိးညႇင္းမင္းတရားႀကီးလက္ထက္ စႀကိဳသူျမတ္ႏွင့္ မင္းေက်ာင္းသူျမတ္တုိ႔က ဗသွ်ဳ ဆိျဒမုနိကိန္းႏွင့္ ႀကိဳက္ၾကံဳသျဖင့္ သကၠရာဇ္ၿဖိဳေတာ္မူပါ၊ ဟု မိန္႔ဆုိေတာ္မူၾကေသာေၾကာင့္ မင္းတရားႀကီးသည္ သကၠရာဇ္ ၈ဝဝ-ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၿဖိဳေတာ္မူ၏။ ထုိႏွစ္အတြင္းဝယ္ ေတာင္တြင္း ႀကီးၿမိဳ႕၌ ထူးျခားစြာ တေပါင္ေပၚလာသည္။ ထုိတေပါင္ကား-ဘုရားရွစ္ေသာင္း၊ ေလးေထာင္ေဆာင္း၍၊ ကိန္းေအာင္းစံရန္၊ စမၼခဏ္သည္၊ သန္ ေတာင္ၿဖဳိးျမင့္ စြင့္စြင့္ေလ။ ။ အကုိက္ေလးေဖာ္၊ ေျမမွေပၚသည္၊ သွ်င္ေက်ာ္ေလးဦး ခူး လိမ့္ေလ။ ။ ခူးလည္း ခူးလတၱံ႕။ ကူးလည္း ကူးလတၱံ႕။ စူးလည္း စူးလတၱံ႕။ ျမဴးလည္း ျမဴး လတၱံ႕။ ။ ရနံ႔ငယ္ႀကိဳင္လႈိင္၊ ေမႊးပ်ံ႕ဆုိင္၊ ႏွစ္ခုိင္ပြင့္လန္း၊ ျပည္သူ႕ပန္း။ဟူသတည္း။
ထုိတေပါင္သီခ်င္းသည္ ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕ျပင္ ထက္ဝန္းက်င္တုိ႕၌ သီဆုိသူေပါ၍ အေက်ာ္ တေစာျဖစ္ေနေလသည္။ ထုိအခါ သက္ႀကီးရြယ္ရင့္ ပုဂိၢဳလ္တုိ႔သည္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ေျမာက္ ငွက္ပစ္ေတာင္၏အေရွ႕၊ ထူပါ႐ုံအရာမ္၏အနီး သီဟပေတ့ႀကီး ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာ ရတနာ ဗိမာန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံးေသာ ငွက္ပစ္ေတာင္ဆရာေတာ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ထူပါ႐ုံ ဆရာေတာ္ဟုလည္းေကာင္း ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ သွ်င္သီလာစာရာဘိဓဇထံသု္ိ႔ သြား ေရာက္၍ ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။
ထုိအခါ ဆရာေတာ္ဘုရားက ေပဟူသည္ကား စာျဖစ္သည္၊ ေပပင္မည္ေသာေၾကာင့္ စာေပက်မ္းဂန္တြင္ အထူးသိျမင္ႏွံ႔စက္ေသာ က်မ္းတတ္ပုဂိၢဳလ္ဟု ယူရမည္၊ ယခုမူ ေပတစ္ပင္ လည္း မဟုတ္၊ ေပေလးပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပိဋကတ္ေတာ္၌ ေျခာက္ခ်ားႏုိင္ေသာ သွ်င္ေက်ာ္ ေလးပါးတုိ႔ ေပၚလိမ့္မည္၊ ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။ ထုိအခါမွစ၍ ေတာင္တြင္းႀကီး တစ္ၿမိဳ႕လုံး၌ ေပေလးပင္ သွ်င္ေလးပါး ေပၚလိမ့္မည္ဟူေသာ စကားသည္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ျဖစ္ေန ေလသည္။
သွ်င္ေလးပါး ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
ထုိတေပါင္ေပၚၿပီး၍ ၁၅-ႏွစ္မွ် ရွိေသာအခါ သကၠရာဇ္ ၈၁၅-ခုႏွစ္တြင္ ေတာင္တြင္း ႀကီးၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ရွိ ၿမိဳ႕လုလင္ရြာ၊ သတုိးထမ္းရြာႏွင့္ မန္က်ည္းေယာင္ရြာတုိ႔၌ နိမိတ္အျဖစ္ျဖင့္ ေျမမွ ေပစုိ႔ႀကီး ေလးခု ေပၚထြက္လာရာ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားတုိ႔မွာ ဝမ္းသာအားရ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ထုိသကၠရာဇ္မွာပင္ ၿမိဳ႕လုလင္အေရွ႕ပုိင္း၌ အဖဦးေသာၾကာ၊ အမိေဒၚႏွင္းဆီတုိ႔တြင္ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ေလာင္းလ်ာ သတုိးသားကုိ ဖြားျမင္ေလသည္။ နံေတာ္ တနဂၤေႏြသား ျဖစ္၍ ငယ္မည္ကုိ ေမာင္ဥကၠာဟု ေခၚေလသည္။ထုိေန႔ရက္မွာပင္ သတုိးထမ္းရြာ၌လည္း သွ်င္အုန္းညိဳကုိ ဖြားျမင္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေျခာက္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ ၿမိဳ႕လုလင္အေရွ႕ပုိင္း၌ပင္ သွ်င္မဟာသီလဝံသေလာင္းလ်ာကုိ အဖဦးၾကည္၊ အမိ နတ္ထိန္းႀကီး ေဒၚေဒြးတုိ႔မွ ဖြားျမင္သည္။ နံေတာ္ ေသာၾကာသား ျဖစ္၍ ငယ္မည္ကုိ ေမာင္ညိဳဟု ေခၚေလသည္။
ေမာင္ညိဳကုိ ဖြားျမင္ၿပီးေနာက္ ေလးရက္ေျမာက္ေသာ ေန႔တြင္ သွ်င္ေခမာေလာင္းလ်ာ ကုိလည္း မန္က်ည္းေယာင္ရြာ၌ ေမြးဖြားျပန္သည္။ နံေတာ္ တနလၤာသား ျဖစ္၏။ မိဘမည္ရည္ႏွင့္ ငယ္မည္ေတာ္တုိကုိ မသိရေပ။
စာေပသင္ၾကားျခင္း
သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ေလာင္းလ်ာ ေမာင္ဥကၠာသည္ ခုနစ္ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ နတ္မွီးလင္း ဆရာေတာ္ သွ်င္သီလာစာရာဘိဓဇထံ၌ စာေပတုိ႔ကုိ သင္ၾကားသည္။ ေမာင္ဥကၠာသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ Óဏ္ပဋိဘာန္ ထက္သန္သူ ျဖစ္၍ လက္တန္းကဗ်ာမ်ားကုိ စပ္ဆုိႏုိင္သူ ျဖစ္၏။ သွ်င္မဟာသီလဝံသေလာင္းလ်ာ ေမာင္ညိဳသည္လည္း တစ္ေက်ာင္းတည္းသားခ်င္း ျဖစ္၍ ညီ ရင္းအစ္ကုိတမွ် ခင္မင္ၾကေလသည္။သာသနာ့ေဘာင္သို႔ သြတ္သြင္းျခင္း
ေမာင္ဥကၠာသည္ သကၠရာဇ္ ၈၃၁-ခုႏွစ္၊ အသက္ ၁၅-ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ သွ်င္သာ မေဏ ေဘာင္အတြင္းသုိ္႕ သြတ္သြင္းခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း ခံရသည္။ ဘြဲ႕မည္ကုိ သွ်င္ဥတၱမဟု မွည့္ေခၚ သည္။ သကၠရာဇ္ ၈၃၅-ခုႏွစ္တြင္ အသက္အရြယ္ေစ့သျဖင့္ ရဟန္းဘဝကုိ ယူေတာ္မူသည္။ခံုေတာ္ေမာင္က်ဘမ္းႏွင့္ ေတြ႔ျခင္းႏွင့္ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ အမည္တြင္ျခင္း
သကၠရာဇ္ ၈၅၉-ခုႏွစ္တြင္ ဆရာေတာ္သွ်င္ဥတၱမသည္ ရတနာပူရ အင္းဝေနျပည္ ေတာ္သုိ ၾကြေရာက္ေတာ္မူခဲ့၏။ အင္းဝၿမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္ရွိသည္တြင္ မိတ္ေဆြျဖစ္သူ သွ်င္သီလဝံသ အား ႐ုတ္တရက္ ရွာေဖြမရသျဖင့္ ဓမၼာ႐ုံတစ္ခုသုိ႔ ဝင္ေရာက္တည္းခုိရေလသည္။ ထုိအခုိက္ စကားတတ္သျဖင့္ လႊတ္႐ုံးငါရပ္ကပင္ ပယ္ထားျခင္း ခံရေသာ ခုံေတာ္ေမာင္က်ဘမ္းႏွင့္ ေတြ႕ ရေလသည္။ ေမာင္က်ဘမ္းသည္ ဆရာေတာ္၏ အသြင္အျပင္ကုိ ၾကည့္၍ ေတာထြက္ရဟန္းႀကီး ဟု မွတ္ထင္သျဖင့္ ဦးခ်ဝတ္တြားျခင္း မျပဳဘဲ ဆရာေတာ့္ေရွ႕တြင္ တင္ပလႅင္ေခြ ထုိင္၍ မေလးစား ေသာ အမူအရာျဖင့္ ဦးပဥၥင္းႀကီး ၊ ဘယ္အရပ္က ၾကြလာသနည္း၊ ဟု ေမးသည္။ထုိအခါ ဆရာေတာ္က ငါသည္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕က ၾကြလာခဲ့သည္၊ ငါသည္ ဤရတနာပူရ အင္းဝေနျပည္ေတာ္သုိ႔ တစ္ခါတစ္ေခါက္မွ်လည္း မေရာက္ဖူးပါ၊ အသိမိတ္ေဆြ ျဖစ္ေသာ ရဟန္းအေပါင္းအသင္းလည္း မည္သည့္ေက်ာင္းမွ ေနသည္ဟု မသိရဘဲ ရွိသည္၊ ဆြမ္းစားရန္ အခ်ိန္လည္း နီးကပ္လွၿပီျဖစ္လုိ႔ ဤအရပ္၌ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးစာ ဆြမ္းကုိ ဖိတ္ၾကား ရလွ်င္ ရႏုိင္မည္လား၊ ဟု ေမးသည္။
ခုံေတာ္ေမာင္က်ဘမ္းကလည္း မိမိဝါသနာအေလ်ာက္ ေမာက္မာစြာျဖင့္ပင္ သာသ နာေတာ္ ေနလိုလလုိ ထြန္းပေနသည့္ ဤအင္းဝေနျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ ဆြမ္းတစ္အုပ္စာမွ်ကုိ အဘယ့္ ေၾကာင့္ ေမးေနရသနည္း၊ ဦးပဥၥင္းႀကီး တစ္ပါးစာမွ်ကုိ မည္သူ႕အိမ္မွာမဆုိ ပါး႐ုိက္ၿပီး အလွဴခံ ေတာ့ ရႏုိင္သည္၊ ဟု မေခ်မငံ ေျပာမိေလသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ေမာင္က်ဘမ္း၏ ေလွ်ာက္ ထားခ်က္အတုိင္း ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ ၾကြ၍ ေမာင္က်ဘမ္းအိမ္ကုိ ရွာၿပီးလွ်င္ ဇနီးသည္အား ပါးကုိ ႐ုိက္၍ ဆြမ္းဖိတ္ေလေတာ့သည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေမာင္က်ဘမ္းတုိ႔သည္ အႀကီးအက်ယ္ ျပႆနာျဖစ္ၾကရသည္။ ေနာက္ဆုံး၌ ဆရာေတာ္ကသာလွ်င္ အႏုိင္ရ၍ စကားအရာ၌ အလြန္ အေကြ႕အဝုိက္မ်ားေသာ ေမာက္က်ဘမ္းမွာ အ႐ႈံးေပးလုိက္ရသည္။ မည္သူမွ် တုပ၍ မေျပာႏုိင္ ေသာ ေမာင္က်ဘမ္း၏ မာန္စြယ္ကုိ ခ်ိဳးႏွိမ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္၏ နာမည္သည္လည္း ေနျပည္ေတာ္အင္းဝ၌ တစ္ဟုန္တည္း ေက်ာ္ၾကားလာသည္။ ေမာင္က်ဘမ္းသည္လည္း မာန္စြယ္က်ိဳး႐ုံမွ် မကဘဲ ဆရာေတာ္အား ၾကည္ညိဳလာသျဖင့္ ယေန႔မွ စ၍ တပည့္ေတာ္အား ပစၥည္းေလးပါး ဒကာဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါဘုရား၊ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဆရာေတာ္က ငါတည္းဟူေသာ မာန္မာန တက္ၾကြေထာင္လႊားသူတုိင္းသည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ၌ မိမိအတြက္ မာန္မာန က်ိဳးေပါက္ဖြယ္ရာ ႀကံဳေတြ႕လာၿပီး အႏၲရာယ္ ေရာက္တတ္ေခ်၏၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဆုိသည့္ တရားမ်ား ဖုံးလႊမ္းလာပါက နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္သင့္ပါလ်က္ မေရာက္ဘဲ ရွိေခ်သည္၊ စသည္ျဖင့္ ဓမၼကထာကုိ ေဟာၾကားျပသေလသည္။
ခုံေတာ္ေမာင္က်ဘမ္းကဲ့သုိ႔ေသာ ပုဂိၢဳလ္မိ်ဳးကုိ ႏွိမ္နင္းေတာ္မူလုိက္သျဖင့္ ဆရာေတာ္ ၏ ဘြဲ႕မည္မွာလည္း သွ်င္ဥတၱမဘြဲ႕တြင္ ေက်ာ္ ပုဒ္ကုိထည့္၍ ' သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ ' ဟု ထင္ေပၚေက်ာ္ေစာလာေလေတာ့သည္။
ဆရာေတာ္၏ စာေပႏွင့္ သီလဂုဏ္
ဒုတိယဘုရင္မင္းေခါင္လည္း ဆရာေတာ္၏ စာေပဂုဏ္သတၱိကုိ ျမတ္ႏုိးကုိးစားေတာ္ မူသည့္အေလ်ာက္ သွ်င္မဟာရ႒သာရႏွင့္ သွ်င္မဟာသီလဝံသတုိ႔ကဲ့သုိ႕ ခ်ီးေျမႇာက္ပူေဇာ္လုိရကား ေရႊနန္းေတာ္သုိ႔ ပင့္ဖိတ္ေတာ္မူၿပီး ေနျပည္ေတာ္အင္းဝ၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါရန္ ေလွ်ာက္ထား ေလသည္။ ထုိအခါ ဆရာေတာ္က မိမိသည္ အရညကင္မွီ၍ ေတာ၌ ေနရသည္ကုိသာ ႏွစ္သက္သ ျဖင့္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၌ မေနလုိေၾကာင္း မိန္႔ၾကားသည္။ ဘုရင္မင္းေခါင္လည္း မိမိဆႏၵအတုိင္း မျဖစ္ ေသာ အခါတြင္ ဆရာေတာ္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္ၾ<ြကေသာအခါ မ်ားစြာေသာ ပူေဇာသကၱာရ တုိ႔ကုိ ျပဳေတာ္မူ၍ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ အေရာက္ ဝတၴဳကံဆုိင္ရာ လူတစ္က်ိပ္တုိ႔ႏွင့္ ပုိ႔ေဆာင္ ေစေလသည္။ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္သည္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ မိမိဝါသနာပါရင္းအတုိင္း ေတာရေဆာက္တည္ေတာ္မူေလသည္။ ထုိအခါ ဗုဒၶဝံသအ႒ကထာကုိ ၾကည့္႐ႈေတာ္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ဇာတိခ်က္ေၾ<ြက ေမြးရပ္ေျမျဖစ္ေသာ ကပၸိလဝတ္ေန ျပည္ေတာ္သုိ႔ ၾ<ြကခ်ီေတာ္မူခန္းတြင္ ေလာကဓာတ္အလုံး ညြတ္ေပ်ာင္းပူေဇာ္ဟန္ကုိ ဖြဲ႕ဆုိေတာ္မူ၍ ေတာလားလကၤာႀကီးမ်ားကုိ ေရးသားေတာ္မူ၏။
ဆရာေတာ္ ေရးသားေသာ ေတာလားလကၤာႀကီးမ်ားမွာ ၉-ပုဒ္မွ် ရွိေပသည္။ ထုိတြင္ စက္ဆယ့္ႏွစ္လီ၊ ဒြါဒသီတြင္၊ သုံးလီဥတု၊ လက္ဝဲလုသား၊ အစခ်ီ လကၤာ ၈-ပုဒ္မွာ ကပိၸလ ဝတ္ျပည္ၾ<ြကခန္း ေတာလားမ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ပုဒ္မွာကား ဆရာေတာ္၏ ဆုပန္လကၤာ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ဘုရားဆုကုိ ပန္ေတာ္မူေၾကာင္း ေဖာ္ျပ၍ အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ လက္ထက္၌ ေဗာဓိေလာင္းလ်ာအျဖစ္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ခတ္ႏွိပ္ခံရပါလုိေၾကာင္းကုိ- ကုိးပုဒ္သွ်င္ပင္၊ အံ့ခ်ီးတင္သည္၊ ငါလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ေဗာဓိေလာင္းဟု၊ ျငိမ့္ေညာင္း တံဆိပ္၊ ေရႊဗ်ာဒိတ္ျဖင့္၊ ခတ္ႏိွပ္ေသခ်ာ၊ ႏႈတ္ၾသဘာသည္၊ ၊ ၿမဲစြာျဖစ္လိမ့္ လမွန္တည္း။ ဟူ၍ ဖြဲ႕ဆုိပန္ယူထားေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၈၈၂-ခု ေရႊနန္းေၾကာ့ရွင္ နရပတိလက္ထက္တြင္လည္း မင္းတရားသည္ ဆရာေတာ္အား ဖူးျမင္ၾကည္ညိဳလုိသျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ပင့္ေခၚေစေလသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္သည္ ဟံသာဝတီနယ္စပ္၊ ႐ုိးမေတာင္ျပတ္၊ ႏြားဝန္တင္စခန္း ကမၻားေစာက္ရြာဟု ေခၚေသာ အိမ္ေျခ ၅ဝ-ခန္႔ရွိသည့္ ရြာကေလးကုိ အမွီျပဳ၍ ေတာရေဆာက္တည္ေနေလသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ထုိေက်ာင္းငယ္ေလး၌ ေနေတာ္မူစဥ္ ဘုရင့္အမႈထမ္းမ်ားက လာေရာက္ပင့္ ေဆာင္ၾကသျဖင့္ အင္းဝေနျပည္ေတာ္သ႔ုိ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ၾ<ြကေရာက္ေတာ္မူရျပန္ေလသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္သည္ သက္ေတာ္ ၆၇-ႏွစ္၊ ဝါေတာ္ ၄၇-ဝါမွ် ရွိေနေလၿပီ။
အင္းဝသုိ႔ေရာက္သည္တြင္ ေရႊနန္းေၾကာ့ရွင္ ဘုရင္နရပတ္ိမင္းတရားက ဒကာေတာ္ ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္ေသာအားျဖင့္ အင္းဝေနျပည္ေတာ္၌ သီတင္သုံးေတာ္မူပါ၊ ဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။ ထုိအခါ ဆရာေတာ္က ဒကာေတာ္မင္းႀကီး၊ ေတာသုံးေထာင္၌ က်က္စား ေပ်ာ္ျမဴးေလ့ရွိေသာ ေကသရာဇာ ျခေသၤ့မင္းအား နံ႔သာအခုိးအထုံတုိ႔ျဖင့္ လိမ္းက်ံ၍ ထီးျဖဴအုပ္မုိးထားလင့္ကစား ေပ်ာ္ျမဴးႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ၊ မိမိက်က္စားရာ ေတာရပ္ခန္းဝါကုိသာ လြမ္းရွာလိမ့္မည္၊ ထုိ႔အတူ ဆရာေတာ္သည္လည္း ခမည္းေတာ္မင္းတရား လက္ထက္ကပင္ ေနျပည္ေတာ္ကဲ့သုိ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား တြင္ မေနႏုိင္သျဖင့္ ေတာရပ္ေဒသသုိ႔ ၾ<ြကေရာက္ သီတင္းသုံးခဲ့သည္၊ ယခုမူကား အသက္ အရြယ္လည္း အုိမင္းရင့္ေရာ္လာၿပီျဖစ္ရာ သာ၍ပင္ ေနျပည္ေတာ္၌ မေနလုိေတာ့ပါ၊ သုိ႔ျဖစ္၍ ေတာအရပ္သုိ႔သာ ျပန္၍ တရားအားထုတ္ပါေတာ့မည္၊ ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မင္းတရားကလည္း ဆရာေတာ္ စိတ္ခ်မ္းသာမည့္ ေနရာ၌သာ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါဘုရား၊ ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားရေတာ့၏။
ဆရာေတာ္သည္ ေနျပည္ေတာ္၌ သုံးလခန္႔ေနၿပီး၍ မိမိေနရပ္ဇာတိျဖစ္ေသာ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္လည္ၾ<ြကေရာက္ေတာ္မူခဲ့၏။ ေရာက္လွ်င္ မိမိငယ္စဥ္က ေေနထုိင္ခဲ့ေသာ ငွက္ပစ္ေတာင္အနီး ရတနာဗိမာန္ေက်ာင္းေတာ္၌ ေနေတာ္မူ၏။ ေရႊနန္းေၾကာ့ရွင္ ဘုရင္နရပတိ ကလည္း ထုိေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အသစ္တစ္ဖန္ ေဆာက္လုပ္ျခင္း စေသာ ကုသုိလ္တုိ႔ကုိ အားတက္သေရာ ျပဳလုပ္၍ ပစၥည္းေလးပါးတုိ႔ကုိလည္း အၿမဲမျပတ္ ပူေဇာ္ေလသည္။
ဘဝေနာက္ဆံုးအခ်ိန္
ဤကဲ့သုိ႔ သာသနာ့တာဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေတာ္မူရင္း သကၠရာဇ္ ၉ဝ၄-ခုႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၈၉-ႏွစ္၊ ဝါေတာ္ ၆၉-ဝါအရတြင္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕၌ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေလသည္။[ျပင္ဆင္ရန္] ဆရာေတာ္၏ စာေပလက္ရာမ်ား
ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ ေရးသားေသာ စာေပဟူ၍ ယေန႔ေတြ႕ရွိေနရသည္မွာ ေတာလားလကၤာႀကီး ၉-ပုဒ္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္လည္း ဆရာေတာ္ေရးသားေသာ စာေပက်မ္းဂန္မ်ား ဧကန္ရွိဦးမည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏။ သုိ႔ရာတြင္ တိက်စြာ မေျပာႏုိင္ၾကေပ။ကဝိေသနဂၤဗ်ဴဟာက်မ္းတြင္ကား ဆရာေတာ္ ေရးသားခဲ့သည္ဆုိေသာ က်မ္းမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထား၏။ ထု္ိက်မ္းတုိ႔မွာ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိေတာ္နိသ်၊ မဟာနိေဒၵသပါဠိေတာ္နိသ်၊ ေပဋေကာပေဒသပါဠိေတာ္နိသ်၊ ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္နိသ်၊ ဝိနယသဂၤဟအ႒ကထာနိသ်၊ သစၥသံခိပ္ဋီကာသစ္နိသ်၊ ခုဒၵသိကၡာဋီကာသစ္နိသ်၊ အဘိဓမၼာဝတာရ ဋီကာသစ္နိသ်၊ သဒၵသာ ရတၴဇာလိနီစာကုိယ္နိသ်၊ ဝဇီရသာရတၴသဂၤဟစာကုိယ္နိသ်၊ ကစၥာယနေဘဒစာကုိယ္နိသ်၊ ဝါစေကာပေဒသစာကုိယ္နိသ် တုိ႔ ျဖစ္ၾက၏။
ထုိ႔ျပင္ ' ဂႏၳကာရကၠမပ်ိဳ႕' ကုိလည္း ေရးသားျပဳစုေသးသည္ဟု ဆုိသည္။ ေဖာ္ျပပါ က်မ္းဂန္မ်ားကုိ ဆရာေတာ္သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ ေရးသားခဲ့ေသာ္လည္း နိဂုံး၌ စာျပဳပုဂိၢဳလ္အမည္ မထည့္သြင္းေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ေရးသားသည္ဟု မသိရဘဲ ရွိသည္။ ဂႏၳကာရကၠမပ်ိဳ႕ကုိ ၾကည့္ေသာအခါမွ ဆရာေတာ္ ေရးသားေၾကာင္း သိရွိရသည္ဟု ဆုိေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကဝိ ေသနဂၤဗ်ဴဟာက်မ္းဆရာ အေထာက္အထားျပဳေသာ ပ်ိဳ႕ကုိလည္း ယေန႔အထိ မေတြ႕ရွိၾကရေသး ေပ။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ထုိအဆုိကုိ ပယ္ျမစ္ႏုိင္ခြင့္လည္း မရွိေသး။ လက္ခံႏုိင္ဖြယ္လည္း မဟုတ္ေသး။ ေတာလားလကၤာႀကီးမ်ားကုိသာ ဆရာေတာ္၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ လက္ခံၾကရဦး မည္သာတည္း။
ကိုးကား
- ရဟန္းစာဆိုေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ ေရးသားသူ ဘုန္းႏြယ္(ေရစႀကိဳ)၊ အရွင္ဧသိက(ဘုန္းႏြယ္) စာေပေရာင္ျခည္ေက်ာင္း၊ ေအာင္ေျမသာသူေဌးတိုက္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕။
သမုိင္းအစဥ္မွာ ထာ၀စဥ္ထင္က်န္ေနခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးးမ်ား၏ ေထရုပၸတၱိ အက်ဥ္းမ်ားကို ေလ့လာ ေတြ႕ ရွိသမွ် ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ မ်ားလူသာဓုေခၚနိဳင္ၾကပါေစဗ်ာ....
ေအာင္ေအာင္(မကစ)
www.ledimyethar.com
www.depelyin.co.cc
No comments:
Post a Comment